mandag 16. april 2012

To turar på same strand....

Tunge svarte skyer heng lågt på himmelen,
då eg startar min tur på Orre strand.
Orrestranda er den lengste sandstranda i Norge.
 - det er vindstille og fin temperatur....
 - det er nesten bare eg som er på stranda denne dagen
- mange hestehover lyser gult i gult,
når eg går tilbake på toppane av sanddynene 
 den lange stranda ligg der i mørket,
det er like før regnet kjem....
 - dagen etter går eg ein ny tur på same stranda,
mange andre har gått same vegen som eg skal gå
 - når ein ser på bileta får man ein følelse av sol og sommar,
men nordavinden bles godt
- når eg kjem ned på stranda, har eg strand på begge sider
her ser eg nordover på stranda 
- og her sørover 
 - oppe frå toppane på sanddynene,
ser ein langt og lenger enn langt....
- her er mulighet for å gå på stranda, på toppane eller bak sanddynene
- ein fin plass for både korte og lange turar.

9 kommentarer:

  1. Så flott!
    Jeg har ikke vært mange steder i verden, men på Orre strand har jeg faktisk gått. I vinden- For noen år siden. Og så var vi på en strand i nærheten der det var masse masse stein.. husker ikke hva den heter, men tror den ofte blir nevnt i samme åndedrag. :-)

    SvarSlett
  2. Very nice pictures Ruth. The clouds, the beaches and the sea.....beautiful scenery.
    Gr. Elly

    SvarSlett
  3. Utrolig flott sted, og dit må jeg en dag ja.
    Merkelig dette en synes det ser så varmt og fint ut, men sannheten er en annen ja, rett og slett naglebit om dagene.
    Ha en fin uke videre

    SvarSlett
  4. Så nydelige bilder Ruth! Der skulle jeg jammen ha vært!

    Klem fra Turid;)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for nye turopplevelser! Å "reise" rundt i Norges land via bloggene gjør at en oppdager mange fine steder en ellers kanskje ikke hadde tenkt å reise til. :-)

    SvarSlett
  6. Helt fantastisk å ha ei slik strand til rådighet. Bildene er virkelig flotte!

    SvarSlett
  7. Det e noen flotte strender på Stavangerkanten. Me va på Borestrandå i 2009, og det o va ein super plass. Nydelige bilder.

    SvarSlett
  8. Tak for den dejlige strandtur...Det ser næsten ud som om det er sommer. Hestehoverne kaldes i DK for følfod...God aften til dig!

    SvarSlett
  9. Så herleg å rusle på ein slik plass!!

    SvarSlett